17 Ağustos 2009 Pazartesi

15 ağustos türkiye-britanya maçı

gameon mu ne öyl bir turnuvada britanya ile karşılaştık.britanya luol deng ve ben gordon olmadan bir sik yapamaycak bir takım.papa mensah bonsu gibi atletizm olarak haislip e rakip olabilecek tek avrupalı oyuncuyu da göremedim.geçen yıl efes cup'ta ersan'ın üstünden vurduğu smaçlar,fatih solak'ı yere seren bloğu ve hidayet'i birebirde nefes aldırmaması,post up tan dönüp vurduğu müthiş çift el smaçlarla göz doldurmuştu.bunlar olmayınca britanya haliyle sik gibi bir takım oldu.gerçi altyapı basketbolu delisi beni heyecanlandıran joel freeland bizim uzunlara çok zor anlar yaşattı fakat çift el smacını ömer aşık bloklayarak ona no easy basket demeyi bildi.maça tekrar dönecek olursak;milli takımın her zamanki gibi sağlam bir guardı yok,buna zaten alışığız.hiç bir zaman bir jasikevicius,diamantidis,naumoski,mulaomerovic ayarında bir guardımız olmadı ve artık bu beklentim de kalmadı ama bu sefer ciddi bir 2 numara sakıntımız da var.sağlam şutör diyebileceğimiz hiç bir adam yok.hido desen çok sağlam bir üçlükçü değil.istikrarsızın biri.sinan güler desen onun da yok.ender arslan bir maçta 3 üçlük sokarsa 3 maç kesin yatar.kerem tunçeri de keza öyle.içeri top indiremediğimiz ya da sıkı savunmada kaldığımız zaman ceza şutunu kesecek adam hiç yok.ispanya'ya imrenmemek elde değil.garbajosa,fernandez,jimenez ;bunlar müthiş ceza kesiciler.litvanya desen ezelden beridir her oyuncusu şut atan bir takım.bu takımlarla karşılaştığımızda sert ve sıkı bir savunma görüceğiz ve şut atan bir adama ihtiyacımız olcak.ersan ve hido gününde değilse iddia ediyorum bu ayardaki takımlardan en az 10 sayı fark yeriz.ispanya'dan 20 de yeriz,30 da.onlara bağlı.ben açıkçası milli takımı hiç beğenmedim.ersan ilyasova ise gerçekten iyiydi.bugüne kadar hep ersan'ı eleştiren şeyler söyledim ama tebrik etmem gerekti artık.adam ball-handling yeteneğini çok geliştirmiş ve size olarak üstün olduğu bir adamla ne zaman eşleşse hızla alçak post'ta pozisyon alıp sırtı dönükte onu alıyor ve korkmadan fake gösterip içeri dalıyor.ama ersan'da altyapı hastası bendenizin yıllardır gözlemlediği el kol kordinasyonu problemi devam ediyor.bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama ersan ne zaman top sürse eli kolu çok dengesiz hareket ediyor gibi geliyor.hızla top sürdüğünde panik yapıyor ve etrafına hiç bakmıyor.çok dağınık gidiyor açıkçası.bu problemin çözümü nedir bilmiyorum açıkçası ama ersan çok aşama kaydetmiş ve bu şekilde giderse nba'de tutunma şansı var.olmadı avrupa'ya döner ve en iyi 4 numaralardan biri olarak anılır.diğer oyunculardan çok gözüme çarpan olmadı.hido hiç kasmadı ve hep takımı oynattı.gerektğinde de topu alıp hiç zorlanmadan sayıları dizdi ve bir torba faul yaptırdı.ingiltere onuj ayarında bir takım değildi.ömer aşık ise gerçekten müthiş bir savunmacı ve pota altında müthiş bir atlet.her ne kadar spikerler belirtmese de 2-3 blok koydu ve ingiliz kısalara panik yaptırtıp saçma sapan şutlar attırdı.ben seviyorum bu adamı.post up ta poziyon alıp potaya gitmeye de başladı artık.çok iyi değil ama bu adam baskete 17 yaşında başlamış bir adam ve kendisinie klasik ince uzunlardan biri gözüyle bakılıpm hiç üstüne düşülmedi.biraz baskete erken başlasa,biraz da kıymeti bilinse bugün çok farklı bir noktadaydı ömer.neyse,kısaca millli takımda bu oyuncular dışında cacık olcak bir adam yok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder