21 Ağustos 2009 Cuma

fransa'da fransız var mı?

gerçekten fransa'da ne kadar fransız var merak ediyorum.fransa'dan çıkıp da bir yerlere gelmiş,sanat,spor,siyaset alanlarındaki insanların küçümsenemeyecek orandaki kısmı fransa'ya göç eden ailelerin çocuklarından meydana geliyor.bu yazıyı biraz da vikipedi'den bakarak yazıcam ama tahminlerimden yanılmıyorum.örneğin jean reno'yu hepimiz biliriz.çok da sevdiğim bir aktördür.kendisi hatırladığım kadarıyla(yuppi vikipedi beni onayladı) fas doğumlu ve oradaki mağripli bir ailenin çocuğu.endülüs kökenli biri yani.nicolas sarkoz de fransa'ya sığınan şövalye bir macar sülaleden geliyor.hatta yahudiymiş de anne tarafından.politikaci achille peletti de baba tarafından italyanmış.şarkıcı yianna katsoulos yunan kökenlidir.adını hatırlayamaığım bir fransız bakan da ukrayna lıydı.daha örnekler mavcut ama çok uzatmıyorum.spora gelince olay zaten kopmuş durumda.hem basketbolda hem de futbolda bir afrika karmasına dönmüş durtumda takım.patrick vieira senegalli.wiltord,silvestre,thierry henry,abidal,govou şurdan burdan.benzema,samir nasri,zinedine zidane cezayir'den.hatem ben arfa de tunus'tandı sanırım.fransa futbol takımında şu an yaptığım araştırmaya göre 3 tane gerçek fransız var.kaleci coupet,sagnol,ribery,mexes,gourcuff ve gignac derken 6 oldu hatta.bir zamanlar alain boghossian ve djorkaeff vardı.bunlar da ermeni kökenliydi.efsane futbolcu michel platini de italyandır.fabien barthez ispanyol,raymond domenech ise bir katalandır.yardımıcıs pierre mankowski de tahmin edileceği üzere polonyalıdır.beşiktaş tv de izlediğim bir belgeselde de 80 lşerdeki fransız takımının çoğunun italyan ve ispanyol göçmenlerden oluştupu yazıyordu.fernandez diye birini hatrlıyorum o belgeselden.italyan da hatırlıyorum 1-2 tane.basketbolda da durum farklı değil.nba deki 10 fransızın hepsi siyahidir.bir ara frederic weiss vardı,o da almandı.leo westermann altyapıdan takip ettiğim fransız bir guard.muhtemeeln alman.westermann alman soyadıdır kesinlikle.2008 eylül de fransa-türkiye basketbol maçı vardı.eurobasket 2009 eleme maçı,fransa ya çocuğu koyduğumuz maçta tek bir beyaz oyuncu vardı sahada.onun adı da üşenmeyip araştırdım ve buldum nando de colo'ymuş ve adı bana ispanyol adı gibi geldi.fransa'yı fransızlar temsil etmiyor pek.gerçi fransa anayasasındaki fransız tanımı ırka dayalı değildir,daha çok fransalı anlamında kullanılır.şu göçmen çocuklarına bakın gerçekten.fransa'yı fethetmiş adamlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder