21 Ağustos 2009 Cuma

şemsettin baş

ah şemsettin,sen ne adamsın be.ne basketbolcu olacak fiziğin vardı ne de tipin.gördüğüm en garip stilli adamdın.adın bile basketbolcu adı dedğildi.ne bileyim şemsettin baş ya,bir garip yani.aslında şemsettin kariyeri boyunca süre aldığı her takımda kesinlikle en baş skor opsiyonlarından biri olmuştur.en parlak dönemi muhtemelen 2000 2001 sezonudur.tesadüf benim de basketbola ilgi duymaya başladığım zamanlardı.çok küçüktüm ama çok ilgiliydim.daha o zamanlar basketboldan hiç anlamamama rağmen bu adamda bir gariplik olduğunu anlamıştım.garip bir stili vardı.çok garip turnikeye girerdi,geriye çekilip acayip şutlar atardı ama çoğu da girerdi.turnike yüzdesi inanılmaz bir adamdı.üçlükleri de gününde oldu mu ardı arkası kesilmezdi.ya nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama komik olduğu kadar başarılı bir tarza sahipti.boşnak kökenli olup mirsad türkcan'ın akrabasıdır.herkese ve tabiki bana göre de kapasitesini yüzde yüz kullanabilen ender basketbolculardandır.gene kendisi gibi boşnak kökenli orhan güler ya da bir zamanların olympiakos'lusu nihat emre ekim gibi adamları gördükçe de bu adama saygı duymamak imkansız.ne olursa olsun türkiye liginde 22.4,saporta cup da da 22.6 sayı ortalamaları tutturabilmek kolay değildir.bu sezonlar dışında da 11-15 sayı arası bir ortalamayı muhakkak yakalardı şemsettin baş.tofaş altyapısından çıkmış olması da bursa'da uzun yıllar geçirmiş ve tofaş'ta kısa da olsa vakit geçirmiş biri olarak beni ona daha da ilgi duymaya sevketti.kısacası gittiği her takımda ön plana çıkmış,takımın onca amerikalısı ya da yugoslav'ına rağmen(sanki kendisi yugoslav değil,mantıksız oldu??) hep önemli bir skor opsiyonu olarak kalmış fakat türk basketbolunun 79 jenerasyonunun da çıkış yaptığı döneme de denk gelmesiyle milli takımda fazla göremediğimiz bir oyuncu olmuştur.aynı kuzeni mirsad gibi çok yetenekli değildi ama aynı kuzeni gibi yeteneklerini ve yapabileceklerinin farkına varıp onu yüzde 100 kullanmasını bildi.şimdi de bir basketbol okulu açmış.kendisini gerçkten türk basketboluna hem profesyonelken hem de emekliyken verdiği emeklerden ötürü bir plaketi hakediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder