4 Ağustos 2009 Salı

gasper vidmar

2007 yılında emir preldziç'le birlikte fenerbahçe'ye geldiğinde çok mutlu olmuştum.çünkü 2006 yılında yapılan ve izmir'in evsahipliğini üstlendiği ümitler avrupa şampiyonasında etkileyici bir performansı koymuştu.emir'in performansına kendisi hakkında yazdığım yazıda değinicem.iyi bir ribauntçu,iyi bir atlet ve potaya yakın topu aldığında çok hızlı bir biçimde dönerek basket atabilen bir adamdı.ama o zman farkettiğim çok kötü bir özelliği vardı.arkaşaları pota altında ona top indirdiğinde yahut hücum ribaundu aldığında topu aşırı derecede yere indiriyordu.baya fazlaydı hem de.o kadar yere indirdikten sonra da yardım geliyor ve bitirmekte zorlanıyordu ama ne de olsa altyapı turnuvasıydı ve basket bulabiliyordu her şeye rağmen.üstyapıda bunun başına çok bela açabileceğini tahin etmiştim ama herif ne de olsa yugoslavya'dan dedim.1-2 yıl içinde bu sorunu halleder,oynadığı takımdan 20-25 dakika süre alır,jenerasyonundaki pivotlar havlu sallarken o kendini geliştirir diye tahmin etmiştim.1 yıl sonra fenerbahçe'ye geldiğini öğrendim.hem de emir preldziç'le.çopk sevinmiştim.hemen adriatic league'in sitesinden istatistiklerine baktım ve emir'e göre daha iyi isatistiklerdi.hele 20'lik bir adam için gerçekten güzeldi.fener'e transfer olduktan sonra önce uyum sorunundan dedim,ikisi de başarılı olamadı.ama bir real madrid maçı oynadı,bir panathinaikos maçı oynadı ki bu adamda iş var dedim.bir ara gerçekten güzel gitti ilk sezonunda ama hep ilk 5 başlayan bu ç ocuk 5 dakikada 3 faulle kenara gidiyor ve asla oyuna dönmüyordu.faul problemine girmese de oyundan alınıyordu.demoralize etti onu tanjeviç.sonra ömer aşık da takıma katıldı,aldığı süre iyice azaldı ve ömer iyi performans gösterince ona güven iyice azaldı.ama ben başlarda hep gasper vidmar'ın oğuz'dan daha yetenekli olduğunu ve preldzic'in daha kötü durumda olduğunu düşündüm.ama bu sezon vidmar tam anlamıyla çuvalladı.1-2 dandik tbl maçını saymazsak düzgün maç çıkaramadı.euroleague'de ezildi tabir-i caiz ise.her zamanki gibi topu gökten alıp parkeye yapıştırmaya devam etti.pota yakınlarında top alıp o çabuk ayaklarıyla dönse de ciddi anlamda berbat olan parmak ucu hassasiyeti yüzünden bitiremedi hiç bir şutu.boş bir sezon geçirdi.preldzic sezon içinde her ne kadar çok istikrarsız olsa da önemli işler yapıp taraftara güzel anlar yaşatsa da vidmar hep küfür yedi.olmadı be çocuk,olmadı gerçekten.yapamadın vidmar.ben bile artık güvenemiyorum sana.yugoslav olmandan dolayı hep dedim bir gün olacak diye ama fenerbahçe seviyesinde bir takım daha fazla bekleyemez seni.fenerbahçe seni gözden çıkardı duyduğuma göre.karşıyaka'ya önermiş,cimbom istemiş falan.bence ülkene git vidmar.sanki beni duyacakmışsın gibi konuşuyorum,farkındayım ama en iyisi uleb cup seviyesinde bir takım bulup orada bol süre alarak kendini geliştirmen.bu parmak hassasiyetiyle euroleague çok zor ama ne de olsa yugoslavyalısın.bir gün cska moskova ya da tau ceramicca gibi bir takımla euroleague finaller mvp si olursan da şaşırmam ama fenerbahçe'De miladın doldu.fenerbahçe yerine enes kanter'i düşünüyormuş.kusura bakma ama bunu duyunca bir an önce gitmen için dua etmeye başladım.yolun açık olsun vidmar,olmadı buralarda be...

1 yorum: