21 Ağustos 2009 Cuma

hoşlandığım müzik türleri,habib koite ve bamada

müzik zevki biraz farklı olan bir adamım ben.fantastik yönüm budur diyebilirim.yugoslavya kökenli bir aileden gelmemden dolayı geleneksel balkan müziğine olan ilgim epey fazladır.goran bregovic,alen islamovic,dino merlin ve zeljko bebek gibi klasikleşmiş isimlerin yanında esma redzebova(recebova),sanja ilic-balkanika2000 gibilerini de dinlemekten hoşlanırım.az da olsa arnavut tarafım vardır,bu yüzden arnavut müziğine de ilgi duydum ama jarnana dışında kayda değer bir tek elvana ghajta'yı buldum.bunun dışında aslında her türlü geleneksel müzikten hoşlanırım.punjabi mc'yi de epey severim mesela.hint mitolojisine ilgi duyduğum zamanlardan kalma bir alışkanlık.pencab dilinde şarkı yaparlar.mundian to bach ke,main ho gaya sharabi,jogi,dhol jageero da ve dhol foundation'un dhol soloları gerçekten güzeldir.zaten bu punjab müziğinin(yani bhangra) temeli de bu dhol denen çalgıdır.davula benzer fakat davula göre biraz daha uzun ve orta kısımlarından daha şişkindir.bir tarafı tokmakla diğer tarafı da ince çubukla vurularak çalınır.neyse,bir de geçenlerde habib koite ve bamada adında african pop denilen müzik türünü yapan sanırım malili iki müzisyeni keşfettim.gerçekten acayip hoş hoş.bu kadar seveceğimi asla tahmin edemezdim.i ka barra,sira bulu ve din din wo harika parçalar.her ne kadar anlamasam da habib koite'nin ses aşmış.bob marley'e de baya benziyor tip olarak.dinleyin,dinletin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder